Nyheter

Trea i finalen

Lassi tog ännu en pallplats när han idag slutade trea i världscupen i Luzern, Schweiz.
- En tredje plats i Luzern, känns stort, sa Lassi efterloppet. Jag laddade för att komma topp två och vinna världscupen totalt i sammandraget, men jag kan inte vara besviken som trea i loppet. Jag gjorde det jag tänkt i loppet och påverkades inte så mycket av vad de andra gjorde. På slutet försökte jag komma närmare de två främsta, men jag tog inte in något på dem.
Vann loppet gjorde Ondrej Synek, Tjeckien, före Mahe Drysdale, Nya Zeeland.
Insatsen blir inte mindre imponerande då Lassi nu tagit medalj vid samtliga tre världscuptävlingar 2011.

Anders Christensson, tränare:
- Lassi matchar båtfarten med de bästa, det är roligt att se. Sen hans förmåga med 500 meter kvar att lägga in en extra växel imponerade på mig. Det ska vi bygga vidare på inför VM.

Leif Pettersson, förbundskapten:
- Han gjorde ett mycket bra lopp igen, det är underbart att han nu fått vara på pallen under alla tre världscuperna, det är stor rodd som han bjuder på. Intressant att se hans förmåga att växla fart på slutet. Och ner till fjärdeplatsen var det stora avstånd idag.



Kommentarer:

  1. Stort grattis till tredje platsen idag! Jättebra jobbat! Letade efter dig efter ovädret, men kunde inte hitta dig. Vi önskar dig en bra träningstid och sedan håller vi alla tummar och tår för VM!

    10 juli 2011 21:33 av: Linda & Joseph
  2. Imponerande! Bra kört!

    10 juli 2011 21:34 av: Carl
  3. Mäkta imponerad! Medalj på samtliga VC, GRYMT!

    11 juli 2011 03:29 av: Anders
  4. Härligt Lassi!!! Imponerande fin WC-svit.

    11 juli 2011 08:27 av: KarinW
  5. Grattis till medaljen och framförallt TVÅA i världscupen, det är formidabelt!

    11 juli 2011 11:26 av: Maria
  6. GRATTIS Lassi! :) Grymt lopp!  Kör hårt mot VM nu, håller tummarna där också! :)

    11 juli 2011 19:17 av: Maria W
  7. Härligt!! Grattis!! Vi är så stolta.      mor och far

    12 juli 2011 00:45 av: mor
  8. Grymt lopp! Grattis!

    kvinnor
    16 augusti 2011 22:30 av: flem
  9. The uggs for cheap boots is a calf-height boot made from genuine

    Twinface sheepskin.Our ugg boots sale outlet updated this traditional

    style with a wooden UGG? logo button and elastic band closure.The uggs

    sale can be worn up or cuffed down adding a little variety depending on your style.welcome to our uggs

    store.The uggs on sale Boots is made from genuine Twinface sheepskin

    with the craftsmanship you expect from UGG Australia. A simple Velcro closure, offers on and off easily and

    comfortably. kepp the baby warm and comfortable.so we offer ugg boots on

    sale.

    01 september 2011 03:19 av: uggs for cheap
  10. That's not even 10 miuntes well spent!

    02 november 2011 17:14 av: Maud
  11. Very true! Makes a change to see sonoeme spell it out like that. :)

    03 oktober 2015 17:16 av: Niken
  12. We need more inihgsts like this in this thread. http://qtwpyb.com [url=http://kvwvqh.com]kvwvqh[/url] [link=http://wdafkqfv.com]wdafkqfv[/link]

    09 oktober 2015 04:32 av: Rahul
  13. Wham bam thank you, ma'am, my qunitsoes are answered!

    09 oktober 2015 10:47 av: Andry